На прикладі плодових мух дослідники з університету Коннектикуту продемонстрували, що зниження кількості споживаних калорій допоможе збільшити тривалість життя.

Як повідомляється у дослідженні, яке було опубліковано у журналі PNAS (Праці Національної академії наук). Експерти спочатку годували плодових мушок висококалорійною їжею, і небажані наслідки не змусили на себе довго чекати: діабет та ожиріння, а також низка інших порушень.

Потім на 20-й день життя дрозофіл їх переводили на раціон із половинною калорійністю. Виявилося, що це допомогло значно збільшити тривалість їхнього життя, майже на такий самий термін, як у комах, які харчувалися настільки низькокалорійною їжею протягом усього свого життя.

Крім того, обмеження калорій призвело до збільшення тривалості життя «немолодих» мушок, здоров’я яких залишало бажати кращого. Вчені пояснили механізм цього явища. При висококалорійній дієті організм виробляє багато ліпідів і необхідно витрачати більше енергії, щоб захистити клітини від окислювального стресу. А низькокалорійна дієта змінила обмін речовин, що покращило здоров’я та тривалість життя.

Вчені вважають, що такі процеси властиві і людині. Кореляція раціону цілком може сприяти продовженню життя. Але тут важливо не виходити за рамки розумного, тому дуже важливо підбирати дієту під контролем лікаря.