Відомо, що COVID-19 збільшує ризик серцевого нападу і інсульту. Інтенсивне запалення, яке виникає по всьому тілу в важких випадках сприяє цьому підвищеному ризику. Але було неясно, чи впливає SARS-CoV-2, вірус, що викликає COVID-19, також безпосередньо на кровоносні судини.

Щоб з’ясувати це, дослідницька група на чолі з доктором Кярой Джаннареллі з Медичної школи Нью-Йоркського університету, проаналізувала зразки тканини коронарних артерій восьми осіб, померлих від COVID-19 в період з травня 2020 по травень 2021 року.

Результати були недавно опубліковані в Nature Cardiovascular Research.

Команда виявила РНК вірусу SARS-CoV-2 в тканини коронарних артерій у всіх пацієнтів. Вони виявили більше вірусної РНК в стінках артерій, ніж у навколишньому жировій тканині. Багато інфіковані клітини були макрофагами, типом білих кров’яних тілець, які поглинають патогенні мікроорганізми. Зразки з великою кількістю макрофагів містили більше вірусної РНК.

Атеросклероз — це стан, при якому артерії звужуються через накопичення бляшок, що складаються з жиру, холестерину та інших речовин. Це звуження може обмежити кровотік, і якщо бляшка розкривається, це може викликати утворення тромбів, що призведе до серцевих нападів або інсультам. Т

Інфекція викликала кілька запальних шляхів в макрофагах і пінистих клітинах. Клітини також виділяли молекули, які, як відомо, сприяють виникненню серцевих нападів і інсультів. В артеріальних бляшках, які були видалені у пацієнтів хірургічним шляхом, дослідники виявили запальну реакцію на інфекцію SARS-CoV-2, подібну до тієї, що спостерігається в культивованих клітинах.

Отримані дані свідчать про те, що SARS-CoV-2 може підвищувати ризик серцевих нападів і інсульту, інфікуючи тканини стінки артерії, включаючи пов’язані з ними макрофаги. Це провокує запалення в атеросклеротичних бляшках, яке може привести до серцевого нападу або інсульту. Ці результати проливають світло на можливий зв’язок між раніше існуючими проблемами з серцем і тривалим COVID.