Рослинні жири, які вживаються регулярно і протягом тривалого часу, можуть викликати такі проблеми зі здоров’ям, як рак товстої кишки, ожиріння, синдром подразненого кишечника, а також негативно вплинути на імунну систему та роботу мозку, підвищити ризик зараження коронавірусом. Стаття на цю тему виникла в журналі Nature.

Image by RitaE from Pixabay

Висновки були зроблені після експерименту, який провели вчені із США на мишах.

Гризунів розділили на 3 групи та «посадили» їх на дієту з високим вмістом жирів (40% від загальної кількості калорій). Першу групу годували кокосовим маслом, друга вживала в їжу мононенасичену модифіковану соєву олію, а раціон третьої групи було включено немодифіковану соєву олію, багату на поліненасичені жирні кислоти.

Експеримент тривав шість місяців, після чого вчені досліджували мікробіом мишей та перевірили, чи відбуваються генетичні зміни у всіх чотирьох відділах кишечника.

В результаті було виявлено, що мали місце порушення генів імунної системи мишей, пригнічені Bacteroides, що захищають організм від патогенів, збільшилася кількість патогенних бактерій, суттєво змінилися гени, пов’язані з жировим обміном. Крім того, підвищилася експресія ACE2 та інших білків-господарів, які використовують COVID для проникнення в організм.