Понад півмільярда людей у всьому світі страждають на діабет 2 типу, проте вчені досі не знають, що стоїть за порушенням функціональності інсуліну.

Як повідомляє видання Planet Today, вчені з Університету Кейс-Вестерн-Резерв у США відкрили молекулярну завісу і з’ясували, чому інсулін, гормон, який підтримує стабільний рівень цукру в крові, часто працює на півсили. Дослідження було опубліковано у журналі Cell.

Провідний дослідник Джонатан Стамлер став широко відомий завдяки відкриттю S-нітрозилювання процесу, який перетворює оксид азоту (NO) на всюдисущу молекулу-месенджер, яка може передавати інформацію між клітинами. Це все одно, що поставити штамп у списку.

Оксид азоту виробляється практично у всіх типах клітин та тканин і відіграє ключову роль у функціонуванні нервової системи, імунної системи та розширенні судин. Крім того, все частіше виявляється, що неправильне регулювання s-нітрозилювання пов’язане з багатьма захворюваннями, такими як розсіяний склероз, хвороба Паркінсона, серповидноклітинна анемія та астма.

Однак лише останнім часом вдалося виявити зв’язок із аспектами метаболізму організму.

Стамлер і його колеги раніше підозрювали, що роль NO в деяких типах діабету упускалася з уваги, і тепер у них є докази, які підтверджують їхню гіпотезу.

Команда з Case Western Reserve виявила новий фермент під назвою SCAN, який відіграє роль у S-нітрозилюванні. Він допомагає зв’язувати NO із цільовими білками, такими як рецептори інсуліну.

У людей та гризунів з інсулінорезистентністю активність SCAN підвищена.

Використовуючи моделі мишей із діабетом, Стамлер та його колеги виявили, що у тварин не спостерігалося класичних симптомів при придушенні SCAN.

Таким чином, результати демонструють, що діабет типу II може бути викликаний надмірним зв’язуванням NO з білками, такими як інсулін. Отже, будь-які ферменти, такі як SCAN, які пов’язують NO зі своїми рецепторами можуть стати корисними об’єктами для майбутніх досліджень.

Стамлер сподівається, що заблокувавши фермент SCAN, вчені зможуть знайти нові методи лікування хоча б деяких видів діабету.

Однак діабет I типу викликаний вираженою відсутністю вироблення інсуліну, що, ймовірно, потребує іншого курсу лікування.