На думку вчених із Медичного коледжу штату Пенсільванія (США), введення риби до раціону дітей захищає їх від порушень нервово-психічного розвитку. Результати були опубліковані у журналі Microorganisms.

Розлади нервово-психічного розвитку можуть включати розлади уваги, пам’яті, сприйняття, а також труднощі у вирішенні завдань чи соціальній взаємодії.

Вчені провели дослідження, задіявши ньому в 142 немовляти у віці одного місяця. Дослідники зібрали інформацію про стан здоров’я всіх дітей та зібрали зразки слини, щоб оцінити рівень активності в мікробіомі ротової порожнини різних бактерій, пов’язаних з порушеннями нервового розвитку. До них відносяться Candidatus gracilibacteria та Chlorobi. Батьків дітей також попросили надати інформацію про те, що зазвичай їдять їхні діти.

Команда повторно обстежила дітей, коли їх вік досяг 6 місяців та одного року. У віці 18 місяців було проведено останній етап обстеження, метою якого було встановити наявність чи відсутність порушень. Виявилося, що вживання риби супроводжується зниженням концентрації бактерій Candidatus gracilibacteria та Chlorobi у слині. Діти, які їли рибу хоча б раз на тиждень, мали менший ризик розвитку порушень нервового розвитку, аніж ті, хто взагалі не їв рибу. Цей взаємозв’язок зберігався навіть після прийняття до уваги інших факторів, таких як дохід сім’ї та доступ до медичного обслуговування.

Швидше за все, захисну дію мають довголанцюгові поліненасичені жирні кислоти, на які багата риба.