Дослідники з Копенгагенського університету вивчили мікробіом кишечника здорових японських довгожителів, виявивши унікальну комбінацію кишкових бактерій і бактеріальних вірусів, які можуть сприяти їх довголіття.

Кишечные бактерии — секрет того, как дожить до 100 лет, сообщают японские ученые

Ми переслідуємо мрію про безсмертя. Ми постимо, щоб залишатися здоровими. Щороку ми інвестуємо мільярди доларів в охорону здоров’я, щоб продовжити нашу тривалість життя. Проте, деякі люди без особливих зусиль доживають до столітнього рубежу. У чому їх секрет?

Дослідники з Центру досліджень білка Фонду Ново Нордіск при Університеті Копенгагена провели дослідження, щоб знайти відповідь.

Вивчаючи 176 здорових японських довгожителів, дослідники з’ясували, що поєднання кишкових бактерій і бактеріальних вірусів у цих людей абсолютно унікально.

“ Ми завжди прагнемо з’ясувати, чому деякі люди живуть надзвичайно довго. Попередні дослідження показали, що кишкові бактерії літніх громадян Японії виробляють абсолютно нові молекули, які роблять їх стійкими до патогенних, тобто сприяє захворюванню, мікроорганізмів. І якщо їх кишечник краще захищений від інфекції, що ж, тоді це, ймовірно, одна з причин, по якій вони живуть довше інших ”, — говорить постдок Йоахім Йохансен, автор нового дослідження.

Серед іншого, нове дослідження показує, що специфічні віруси в кишечнику можуть надавати благотворний вплив на кишкову флору і, отже, на наше здоров’я.

У кишечнику містяться мільярди вірусів, які живуть поза бактерій і всередині них, і їм абсолютно байдужі людські клітини; замість цього вони заражають бактеріальні клітини. І оскільки в нашому кишечнику мешкають сотні різних типів бактерій, існує також безліч бактеріальних вірусів.

Крім важливих бактеріальних вірусів-захисників дослідники також виявили, що кишкова флора японських довгожителів надзвичайно цікава.

Вчені виявили велику біологічне різноманіття як бактерій, так і бактеріальних вірусів у довгожителів. Висока мікробна різноманітність зазвичай асоціюється зі здоровим кишковим мікробіомом. Експерти вважають, що люди зі здоровим кишковим мікробіом будуть краще захищені від захворювань, пов’язаних зі старінням.

Якщо дослідники зможуть зрозуміти зв’язок між вірусами і бактеріями у японських довгожителів, вони, можливо, зможуть сказати, як виглядає оптимальний баланс вірусів і бактерій.

“ Кишкові бактерії є природною частиною людського організму і нашої природного місця існування. І найнеймовірніше, що ми дійсно можемо змінити склад кишкових бактерій. Ми не можемо змінити гени — по крайней мере, в протягом тривалого часу. Якщо ми будемо знати, чому віруси і кишкові бактерії добре поєднуються, нам буде набагато легше змінити те, що дійсно впливає на наше здоров’я ”, — говорить Саймон Расмуссен.

Джерело