Американські дослідники з Північно-Західного університету виявили, що селективний інгібітор зворотного захоплення серотоніну (СІЗЗС), широко використовуваний для лікування депресивних і тривожних розладів, може поліпшити якість яєць старіючих самок круглих черв’яків і плодових мух. Результати дослідження опубліковані на сторінках журналу Developmental Biology.

Image by mvorocha from Pixabay

Автори дослідження заявили, що ці результати можуть відкрити нові можливості для вивчення передових способів вирішення проблем безпліддя у людей шляхом поліпшення якості яйцеклітин і затримки початку репродуктивного старіння.

« В нашій попередній роботі ми змогли ідентифікувати нейрони, які змінюють потік ресурсів від загального стану здоров’я організму до поліпшення репродуктивного здоров’я. Ці нерви залежать від серотоніну як посередника в зміні напрямку дії організму. Ми хотіли знайти спосіб вплинути на них і вирішили використовувати антидепресанти », — пояснюють вчені.

Вчені піддали старіючих круглих черв’яків СІЗЗС доданим в раціон. Селективні інгібітори зворотного захоплення серотоніну знижували загибель ембріонів більш ніж удвічі, зменшували хромосомні аномалії у вижив потомства і робили яйця молодше і здоровіше.

Уражені результатами, вчені повторили експеримент на плодових мухах, і СІЗЗС показали аналогічний ефект.