Зморшки та обвислий овал обличчя незабаром можуть піти у минуле, оскільки дослідники з Університету Колорадо визначили ключовий механізм старіння шкіри. Вчені виявили ключову білкову сполуку,управління якою може стати новим засобом антивікової терапії.

Фахівці створили два експериментальні препарати, які вселяють надію на відкриття джерела молодості. Препарати діють шляхом підвищення рівня білка COL17A1, який міститься у молодих клітинах шкіри у високих концентраціях, але з часом починає виснажуватися. Коли рівень цього білка падає, клітини шкіри стають старими, деформованими та менш еластичними. Вони також стають більш тонкими та крихкими. Поки глибоко під поверхнею шкіри народжується багато клітин із високим вмістом білка COL17A1, шкіра виглядає молодою. Найбільш сильні та здорові клітини шкіри перевершують слабші, які швидко вмирають. Але з часом народжується менше сильних клітин шкіри, а слабші починають переважати, надаючи шкірі зморшкуватого вигляду. Крім того, стрес, такий як вплив токсичних хімікатів або пошкодження від сонця, може знизити рівень білка COL17A1, але тепер дослідники знайшли спосіб підвищити рівень цього протеїну.

Експерти припускають, що препарати можуть не тільки відновити молодість, а й сприятимуть загоєнню ран і навіть запобіганню раку шкіри. Такого висновку вчені дійшли, провівши експерименти на мишах і тканинах шкіри людини, вирощених у лабораторії.

Увага! Інформація, представлена в статті, має ознайомчий характер. Матеріали статті не закликають до самостійного лікування. Тільки кваліфікований лікар може поставити діагноз і дати рекомендації з лікування, виходячи з індивідуальних особливостей конкретного пацієнта.

Джерело