Квасоля сприяє коректній роботі кишечника та знижує ризик рецидиву раку товстої кишки. Такого висновку дійшли вчені з Техаського університету. Результати були опубліковані у журналі EBioMedicine.

Image by PublicDomainPictures from Pixabay

Надмірна вага, неправильне харчування або проблеми із ШКТ можуть призвести до дисбалансу мікрофлори кишечника. Особливо небезпечний такий стан для людей, у яких діагностовано колоректальний рак. Це збірна назва групи злоякісних пухлин, що розвиваються з епітелію кишкової стінки. Навіть після видалення пухлин або передракових поліпів дисбактеріоз може спровокувати рецидив.

Щоб з’ясувати, чи може квасоля вплинути на здоров’я кишечника, вчені провели експеримент, для якого залучили 48 осіб віком від 30 років. У всіх учасників відзначалася зайва вага або вони раніше хворіли на колоректальний рак.

Добровольці були поділені на дві групи. Учасникам першої групи наказано було з’їдати одну чашку консервованої білої органічної квасолі щодня протягом восьми тижнів. Випробувані другої групи дотримувалися звичайного режиму харчування. Учасники здавали зразки калу та крові натще кожні 4 тижні, щоб оцінити зміни у мікробіомі кишечника.

Наприкінці експерименту вчені виявили, що у піддослідних, які щодня їли боби, спостерігалося збільшення кількості корисних бактерій (Faecalibacterium, Eubacterium та Bifidobacterium) та зменшення кількості патогенних чи умовно-патогенних бактерій у кишечнику.

Вчені встановили, що ця корисна властивість названої бобової рослини пов’язана з меншим ризиком рецидиву раку кишківника. Крім того, позитивні зміни мікробіома можуть покращити виживання пацієнтів із цим захворюванням.

* Інформація представлена виключно з ознайомлювальною метою і не є рекомендацією для лікування захворювань