Вчені з Массачусетського технологічного інституту (MIT) виявили “приховану зброю” в боротьбі землі зі зміною клімату: смектитову глину, знайдену на дні океану. Ці глинисті мінерали, що мають форму мікроскопічних гармошок і утворюються в результаті тектонічних подій, виявляють чудову здатність затримувати вуглець на мільйони років.

Дослідники вважають, що коли океанічна кора стикається з континентальними плитами, гірські породи вивітрюються і перетворюються на смектит, який потім осідає в океані, захоплюючи вуглець у своїх складках. Цей тисячолітній процес сприяє глобальному похолоданню, викликаючи льодовикові періоди після великих тектонічних подій.

Роль смектитової глини у зв’язуванні вуглецю протягом всієї історії планети підкреслює її потенціал у вирішенні сучасних кліматичних проблем. Команда Массачусетського технологічного інституту пропонує використовувати її для скорочення викидів вуглецю, потенційно захищаючи такі регіони, як вічна мерзлота, від вивільнення накопиченого вуглецю.

Цей інноваційний підхід може революціонізувати наше розуміння природних кліматичних рішень, пропонуючи новий погляд на те, як ми могли б використовувати власні матеріали землі для пом’якшення наслідків антропогенних змін клімату. Оскільки ми продовжуємо шукати стійкі методи збалансування глобального вуглецевого циклу, унікальні властивості смектитової глини відкривають багатообіцяючі можливості для подальших досліджень і застосування в нашому прагненні захистити планету.