У новаторському дослідженні, опублікованому на сторінках Nature Aging, вчені визначили ключову роль білка IL-17 в старінні шкіри. Дослідники виявили, що певні імунні клітини в шкірі експресують високі рівні IL-17 під час процесу старіння, сприяючи запальному стану. Інгібуючи IL-17, вони відзначили уповільнену появу симптомів старіння, таких як порушення зростання волосяних фолікулів, трансепідермальна втрата води, повільне загоєння ран і генетичні маркери старіння.

Наукова співпраця показала, що білок IL-17 грає ключову роль в старінні шкіри, причому його тимчасове придушення призводить до відстроченим симптомів старіння. Майбутні дослідження дозволять додатково вивчити роль IL-17 в процесах старіння інших тканин і органів.

Група вчених з Інституту досліджень в області біомедицини ( IRB Барселона ) у співпраці з Національним центром геномного аналізу ( CNAG ) виявила, що білок IL-17 грає центральну роль в старінні шкіри. Дослідження, яким керували доктор Гіомар Соланас, доктор Сальвадор Аснар Беніта з IRB Barcelona і доктор Хольгер Хейн з CNAG, підкреслює процес старіння, опосередкований IL-17, що переходить в запальний стан.

Старіння шкіри характеризується рядом структурних і функціональних змін, які поступово сприяють погіршенню стану і крихкості, пов’язаних з віком. У постарілої шкіри знижується здатність до регенерації, погіршується здатність до загоєнню і знижується бар’єрна функція.

“ Наші результати показують, що IL-17 бере участь в різних функціях, пов’язаних зі старінням. Ми спостерігали, що блокування функції цього білка уповільнює появу різних недоліків, пов’язаних зі старінням шкіри. Це відкриття відкриває нові можливості для лікування деяких симптомів або полегшення відновлення шкіри, наприклад, після операції ”, — пояснює доктор Азнара Беніта, дослідник ICREA і керівник лабораторії стовбурових клітин і раку в IRB Barcelona.

Секвенування окремих клітин дозволило глибоко зануритися в складність типів клітин і станів, які формують шкіру, і в те, як вони змінюються протягом життя. Вчені виявили не тільки відмінності в складі постарілої шкіри, але і зміни в стані клітинної активності. Зокрема, імунні клітини демонстрували специфічні вікові профілі, які дослідники змогли точно визначити, аналізуючи тисячі окремих клітин одночасно. Старіння пов’язане з легким, але стійким запаленням, і в шкірі це характеризується значним підвищенням рівня IL-17, який викликає погіршення стану шкіри.