Нове дослідження показує, що птахи можуть бачити сни, потенційно про політ, під час сну. Характер сну птахів дивно схожий на людський, і вони можуть бачити уві сні політ. Вчені провели дослідження з використанням МРТ-сканування і відеомоніторингу на сплячих голубах, спостерігаючи фази сну, подібні з фазами ссавців, включаючи швидкий і нешвидкий сон.

Photo by SIAV IBIZA on Unsplash

Вчені виявили, що птиці можуть бачити сни, можливо, про польоти, схожі на людські сновидіння під час фази швидкого сну. Дослідження також виявило процеси видалення відходів в мозку птахів під час недремного сну, які порушуються під час швидкого сну. Майбутні дослідження вивчать роль швидкого сну в видаленні відходів і зміст снів птахів.

Сни довгий час вважалися відмінною рисою людського сну. Однак останні дані свідчать про те, що, коли голуби сплять, вони можуть бачити бачення польоту. Дослідники з Рурського університету в Бохумі, Німеччина, і Інституту біологічного інтелекту імені Макса Планка вивчили патерни активації мозку у сплячих голубів за допомогою функціональної магнітно-резонансної томографії. Дослідження показало, що, як і у ссавців, велика частина мозку дуже активна під час швидкого сну. Однак цей стан, схоже на неспання, може бути викликано зниженням виведення відходів з мозку.

Дослідники опублікували свої висновки в журналі Nature Communications

“ Останній загальний еволюційний предок птахів і ссавців датується приблизно 315 мільйонами років тому, до появи наземних хребетних, — говорить професор Онур Гюнтюркюн, завідувач кафедри біопсіхологіі Рурського університету в Бохумі. — Проте, режим сну у птахів дивно схожий на такий у ссавців, включаючи як фазу швидкого сну, так і не-швидкого ”.

Щоб з’ясувати, що саме відбувається, коли птахи сплять, дослідники використовували інфрачервоні відеокамери і функціональну магнітно-резонансну томографію ( ФМРТ ) для спостереження і записи станів сну і неспання 15 голубів, спеціально навчених спати в цих експериментальних умовах.

“ Ми змогли спостерігати, відкритий або закритий один або обидва ока, а також відстежувати руху очей і зміни розміру зіниці через прозорі повіки голубів під час сну ”, — пояснює Мехді Бехрузі з команди Bochum.

Під час швидкого сну вчені спостерігали сильну активність в областях мозку, відповідальних за візуальну обробку, в тому числі в тих областях, які аналізують рух голуба в оточенні під час польоту. Команда також помітила активність в областях, які обробляють сигнали від тіла, особливо від крил.

“ Грунтуючись на цих спостереженнях, ми думаємо, що птахи, як і люди, бачать сни під час швидкої фази сну і, можливо, відчувають політ уві сні ”, — додає Мехді Бехрузі.