Близько десяти років тому дослідні групи показали, що сучасні люди все ще несуть в собі залишки ДНК неандертальця, підтверджуючи, що неандертальці і люди схрещувалися. Приблизно від одного до чотирьох відсотків геномів неафриканці складаються з генів неандертальця. Вважається, що ці гени все ще впливають на деякі риси людей і, потенційно, на ризик або розвиток деяких захворювань.

Тепер вчені дізналися більше про те, як ДНК неандертальця, яку все ще носять сучасні люди, впливає на біологію. Результати були опубліковані в eLife. У цьому дослідженні вчені створили нові обчислювальні інструменти для аналізу генетичних наслідків схрещування, яке відбулося між неафриканські людьми і неандертальцями близько 50 000 років тому.

Вони використовували дані британського біобанку, включаючи генетичну інформацію майже 300 000 жителів Великобританії неафриканські походження і більше 235 000 невеликих змін в генетичній послідовності або варіантах, які, ймовірно, походять від неандертальців. На відміну від попередньої роботи, в якій не були повністю видалені генетичні варіанти, виявлені у сучасних людей, метод, використаний в цьому дослідженні, був більш конкретно сфокусований на варіантах генів, отриманих від неандертальців.

З варіантів, які були оцінені, 4303, мабуть, роблять значний вплив на сучасних людей, і ці варіанти впливають на 47 різних рис, таких як швидкість спалювання калорій індивідуумом або їх природна стійкість до певних захворювань. Два варіанти ДНК неандертальців, мабуть, впливають на функцію ферментів печінки, інші впливають на рівень певного рецептора в імунних клітинах; одна область, пов’язана з неандертальцями, також була пов’язана з артритом; і зміни в гені під назвою COQ10A, який був пов’язаний з декількома захворюваннями, також були пов’язані з неандертальцями.

Дослідники також показали, що, хоча деякі гени неандертальців все ще впливають на імунну систему, гени сучасних людей мають пріоритет протягом поколінь.

« Цікаво, що ми виявили, що кілька ідентифікованих генів, що беруть участь в імунній, метаболічної системах і розвитку сучасної людини, могли вплинути на еволюцію людини після міграції предків з Африки », — сказала співавтор дослідження Ейпріл ( Сіньчжу ) Вей, доцент обчислювальної біології в Корнельському університеті.

На відміну від попередніх досліджень, які не змогли повністю виключити гени з варіантів сучасної людини, в новому дослідженні використовувалися більш точні статистичні методи, щоб зосередитися на варіантах, приписуваних генам неандертальця. Користувача програмне забезпечення, що використовується в цій роботі, також було надано у вільний доступ іншим, додав Вей.

Хоча це дослідження було обмежено окремими жителями Сполученого Королівства, методологія може бути застосована в інших дослідженнях, щоб отримати більш повну картину того, як генетика архаїчних людей вплинула на нас. Ми можемо отримати більш глибоке розуміння того, як формувалася біологія сучасних людей.

« У більш широкому сенсі наші результати також можуть дати нове розуміння еволюційним біологам, що вивчають, як відгомони подій такого типу можуть мати як корисні, так і згубні наслідки », — сказав старший дослідник Шрірам Шанкарараман, ад’юнкт-професор Каліфорнійського університету в Лос-Анджелесі.