Недолік флавоноїдів, речовин, що містяться в чаї, какао, фруктах і овочах, грає важливу роль у віковій втраті пам’яті. До такого висновку прийшли американські дослідники, які протягом 3 років стежили за станом здоров’я 3500 літніх людей, говориться в дослідженні, опублікованому на сторінках журналу PNAS.

Image by Wolfgang Eckert from Pixabay

Дослідники з Колумбійського університету вирішили з’ясувати, чи впливають звички харчування і певний тип дієти на ймовірність втрати пам’яті з віком.

Протягом 15 років лабораторія Скотта Смолла вивчала зв’язок між віковою втратою пам’яті і змінами в звивинах гіпокампу. Ця частина мозку — одна з небагатьох, де можлива освіта нових нервових клітин. Механізм бере участь в організації багатьох когнітивних функцій гіпокампу і мозку в цілому, включаючи розпізнавання новизни, просторову робочу пам’ять, кодування інформації та консолідацію пам’яті.

Дослідження на мишах показало, що поліпшення пам’яті за рахунок збільшення зростання нейронів і кровоносних судин в гіпокампі обумовлено частим вживанням флавоноїдів, вторинних продуктів метаболізму рослин, що містяться в овочах і фруктах, які можуть надавати позитивний вплив на організм людини — біоантіоксідантні, протипухлинні, противірусне, імуномодулюючий, судинозвужувальну.

Щоб визначити вплив флавоноїдів на функцію зубчастого колеса, дослідниками були відібрані 3500 здорових літніх людей, деякі з яких брали таблетки на основі флавоноїдів щодня протягом трьох років, а деякі — плацебо. Таблетки містили 500 мг флавоноїдів, в тому числі 80 мг епікатехіну, рослинного флавоноїда, який раніше показав хороші результати в експериментах з пам’яттю на мишах.

На початковому етапі дослідження все добровольці говорили про якість споживаної їжі, в тому числі про продукти, що містять флавоноїди. Потім вони виконали ряд завдань для оцінки рівня короткочасної пам’яті, в формуванні якої бере участь гіпокамп. Такі ж випробування проводилися через рік, два і три роки після початку експерименту.

Аналіз результатів показав, що у людей, які вже почали приймати флавоноїди в той час і які вже дотримувалися здорового харчування, показники пам’яті не сильно покращилися. Однак у людей, які погано харчувалися на початку прийому і мали низький рівень флавоноїдів, показники пам’яті збільшилися на 10,5% в порівнянні з групою плацебо і на 16% в порівнянні з їх власними показниками до початку дослідження.

Результати ясно показали, що недолік флавоноїдів, принаймні частково, є причиною вікової втрати пам’яті, кажуть дослідники.

« Поки ми не можемо з упевненістю сказати, що тільки низьке споживання флавоноїдів з їжею призводить до зниження продуктивності пам’яті, тому що ми не проводили зворотного експерименту: позбавляти людей флавоноїдів, яких їм не вистачає », — говорить Смолл, пояснюючи, що такий експеримент неможливий з етичних міркувань.

Наступним кроком є клінічне випробування, в ході якого дослідники спробують контролювати пам’ять людей, у яких спостерігається гостра нестача флавоноїдів після відновлення їх рівня.

Матеріали новинного характеру не можна прирівнювати до призначення лікаря. Перед прийняттям рішення порадьтеся з фахівцем