Вчені з Університету Ліверпуля з’ясували, як дві молекули борються в крові, щоб контролювати поширення ракових клітин. Дослідники виявили, що великий білок, який утворює захисний екран навколо ракових клітин і не дозволяє їм викликати вторинні пухлини, піддається атаці невеликого білка, який присутній в крові.

При таких захворюваннях, як рак молочної залози, легенів і колоректальний рак, інфіковані клітини втрачають контроль над зростанням і в кінцевому підсумку утворюють пухлини в цих місцях. При ранньому виявленні ці пухлини можна ефективно видалити хірургічним шляхом. Однак, коли ракові клітини проникають в кров, ефективність хірургічного втручання знижується.

Однак потрапили в кров раковим клітинам все ще не дають викликати подальше захворювання завдяки захисному екрану білка під назвою MUC1, в якому ракові клітини в кінцевому підсумку знищуються нашої імунною системою. Тепер вчені з’ясували, як руйнується цей захисний екран, дозволяючи раку поширюватися по всьому організму.

Доктор Лу-Ган Ю зі Школи клінічних наук Університету пояснює: « MUC1 на поверхні клітин запобігає прикріплення ракових клітин до стінки кровоносної судини, що викликає вторинні пухлини. Ми виявили, що невеликий білок, званий галектином-3, атакує MUC1 і руйнує його захисний екран, піддаючи впливу великі ділянки ракової клітини. Відкриті ділянки клітини дозволяють раку прикріплюватися до стінки кровоносної судини. Потім ракові клітини в кінцевому підсумку проникають через кровоносну стінку, утворюючи пухлини у вторинних вогнищах ».

Прикріплення ракових клітин до стінки кровоносної судини є одним з ключових етапів в поширенні раку. Протягом декількох років було відомо, що концентрація галектина-3 в крові хворих на рак значно вище, ніж у здорових людей, але до сих пір вчені не знали, зіграло це підвищення будь-яку роль в поширенні раку. Це дослідження показує, що галектин-3 може відігравати вирішальну роль і мати значні наслідки для майбутніх розробок ліків для лікування цього захворювання.

Робота доктора Ю була опублікована в журналі « Біологічна хімія ».