Докладні залишки ДНК людини можна знайти практично скрізь, де побували люди, повідомляється в новій науковій роботі вчених з Університету Флориди.

Дослідники виявили, що ДНК людини з навколишнього середовища навіть може надати специфічну генетичну інформацію про окремі добровольцях. Результати дослідження опубліковані на сторінках Nature Ecology and Evolution.

Дослідження почалося з спроби вивчити знаходяться під загрозою зникнення морських черепах і віруси, які можуть викликати у них рак, шляхом збору ДНК черепах з навколишнього середовища по слідах, які вони залишають на піску. Вчені виявили ДНК людини в зразках черепах, що ставить питання про те, де ще люди могли кашляти, плюватися, скидати і змивати генетичні зразки в навколишньому середовищі.

Сучасні метоти генетичного секвенування допомагають упорядкувати ДНК кожного організму в зразку навколишнього середовища, відзначили дослідники. Якісна людська ДНК була виявлена в океані і річках, що оточують Лабораторію морської біології Уїтні Каліфорнійського університету і лікарню морських черепах в Сент- Августин.

Дослідники також вирушили на віддалений острів, який ніколи не відвідували люди, і виявили, що на ньому немає людської ДНК. Вони змогли витягти ДНК зі слідів, які добровольці залишили на піску, і ці зразки були досить хорошими, щоб дозволити провести деякий генетичне секвенування.

« Такого роду зразки ДНК, зібрані в екологічно чистих умовах, при дотриманні етичних норм могли б стати благом для ряду областей досліджень, починаючи від медицини і археології та закінчуючи криміналістикою », — повідомляється в дослідженні.