У недавньому огляді, опублікованому в журналі Nutrients, дослідники з Італії обговорили результати різних доклінічних і клінічних досліджень, в яких оцінювався вплив непітательних підсолоджувачів, таких як аспартам, сахарін, сукралоза і ацесульфам-К, на мікробіом кишечника.

Ученые изучили влияние подсластителей на работу кишечника

Бактерії, що становлять мікробіом кишечника людини, налічують понад 50 типів і 1500 видів, причому 99% бактеріальної популяції складають 30-40 видів. Кишкова мікробіота варіюється від людини до людини і залежить від ряду факторів, таких як вік, генетика, антибіотики і дієта.

В останні роки збільшилося споживання непітательних підсолоджувачів, Які володіють більшою солодкістю, але значно меншою калорійністю, ніж цукроза. Непітальні підсолоджувачі, дозволені до вживання, розрізняються в різних країнах на основі тестів на потенційний канцерогенний ефект і інші проблеми зі здоров’ям. Однак дані недавніх досліджень вказують на те, що споживання непітательних підсолоджувачів може бути пов’язано з серцево-судинними захворюваннями, непереносимістю глюкози, ожирінням, резистентністю до інсуліну і запаленням, причому мікробіом кишечника виступає в якості потенційного посередника.

З огляду на широке використання непітательних підсолоджувачів через їх низьку калорійність і ключову роль кишкового мікробіома для здоров’я людини, важливо розуміти потенційне визначальний вплив непітательних підсолоджувачів на кишковий мікробіом.

огляд

В огляді оцінювалися дані досліджень, в яких вивчався вплив чотирьох непітательних підсолоджувачів — аспартама, цукри, сукралози і ацесульфама — К — на мікробіом кишечника. Апартаменти — це дипептидний метиловий ефір, що містить L-фенілаланін і L-аспарагіновую кислоту — дві амінокислоти, які зазвичай містяться в овочах, фруктах, молочних продуктах і горіхах. Сахарін — це водорозчинна органічна кислота, в той час як ацесульфам-К є гідрофільним похідним органічної кислоти. Сукралоза — це дісахарід, що містить 4-хлор-4-дезоксігалактозу і 1, 6-діхлор-1, 6-дідезоксіфруктозу, який нелегко засвоюється людиною.

У шести доклінічних випробуваннях, що включають два дослідження на моделях щурів і чотири на людях, вивчався вплив споживання аспартама на кишкову мікробіоту. Дослідження на моделях щурів показало, що в поєднанні з дієтою з високим вмістом жирів споживання аспартама призводило до зниження споживання калорій і збільшення ваги, але знижувало стимульоване інсуліном виведення глюкози, підвищувало рівень глюкози натщесерце і збільшувало співвідношення жирів і білків.

Серед людей дослідження, в яких вивчалися особи, що вживали аспартам або ацесульфам-К, Показали, що, хоча загальна кількість бактерій не відрізнялося у осіб, що вживали один або обидва з двох непітательних підсолоджувачів, і у осіб, які не вживали ніяких непітательних підсолоджувачів, різноманітність кишкового мікробіома скоротилося з 24 типів до семи типів.

вплив сукралози на кишкову мікробіоту вивчалося в різних дослідженнях на моделях мишей і людей, і результати показали значні зміни в кишковому мікробіомі людей і мишей. Зміни у мишей включали збільшення Ruminococcus, Clostridiaceae, Akkermansia, протеобактерій, Кишкова паличка, Firmicutes і співвідношення F / B з підвищенням рівня прозапальних маркерів, холевої кислоти і холестерину в печінці.

Аналогічним чином, дослідження, які вивчають вплив споживання сахаріна на кишковий мікробіом мишей, повідомили про зниження толерантності до глюкози і збільшенні прозапальних маркерів в печінці. Однак дослідження впливу споживання цукри у собак, поросят і людей в основному не виявили істотних ефектів або змін.

Висновки

В цілому, огляд показав, що результати досліджень, які вивчають вплив непітательних підсолоджувачів на кишковий мікробіом на моделях людини і тварин, були суперечливими. У той час як в деяких клінічних випробуваннях повідомлялося про дисбактеріоз, пов’язаному зі споживанням непітательних підсолоджувачів, в інших не повідомлялося про суттєві зміни в кишечнику або фекальних мікробіомах людей і тварин. В даний час немає наукового консенсусу щодо біомаркерів або результатів, які можуть визначити вплив споживання непітательних підсолоджувачів на кишкову мікробіоту. Про це пише News-Medical.