Дослідники з Університету Ульма відкрили в стовбурових клітинах молекулярний механізм, який контролює взаємодію між клітинами. Порушення в роботі цього перемикача ведуть до появи різних захворювань.

Вчені провели експеримент з використанням лабораторних мишей і клітинних культур гемопоетичних стовбурових клітин (ГСК). В результаті з’ясувалося, що» старість «ГСК настає внаслідок підвищеної експресії такого білка, як Wnt5a. більш інтенсивне виділення даного білка в молодих ГСК сприяє прояву очевидних ознак старіння, тоді як видалення Wnt5a призводить до» омолодження ” клітини.

Також було встановлено, що різке збільшення рівня експресії Wnt5a приводить в дію білок Cdc42, ключовий фактор, що уповільнює старіння стовбурових клітин.

Головний автор дослідження Хартмут Гейгер (Hartmut Geiger), зазначив, що необхідно проведення ще величезної кількості додаткових досліджень, щоб застосовувати цей підхід для лікування людей. Однак вчені вважають, що це відкриття призведе в майбутньому до розробки терапевтичного методу, що підвищує імунітет літніх людей і їх загальний життєвий тонус.