Ось три незв’язаних між собою, але дивовижних відкриття, які будуть цікаві прихильникам теорії розумного задуму.

Загальний код

Вчені з Університету Фліндерса в Австралії виявили, що наша ДНК поширюється навколо нас на відстань до метра, навіть не торкаючись нічого. Ми залишаємо хлібні крихти генетичного коду скрізь, куди б ми не пішли!

Людина може залишити ДНК на поверхні, навіть не торкаючись до неї, показало дослідження Університету Фліндерса, причому чим довше людина проводить в приміщенні, тим більша ймовірність того, що він залишить після себе слід.

Дослідники розмістили пластини для збору ДНК на відстані від півметра до п’яти метрів один від одного в офісах, які пройшли санітарну обробку.

Якщо ніхто не торкався безпосередньо до пластин, то вже через день на них була присутня ДНК кількох людей, причому профілі ДНК були тим сильніше, чим ближче пластини знаходилися до людини і чим довше він знаходився в приміщенні.

Вони опублікували свої висновки в журналі Forensic Science International Genetics.

Це відкриття викличе тривогу у злочинців, оскільки вони дізнаються, що поліція може йти по їх сліду навіть без відбитків пальців. Для інших же воно ілюструє дві речі: (1) криміналістика – це приклад розумного задуму в дії, і (2) наша Земля – дійсно привілейована планета. Вона насичена складною заданою інформацією!

Який ще світ у нашій Сонячній системі може похвалитися такою відмінністю? Тільки подумайте: закодована інформація в нашому світі всюди: в хмарах, на стінах скель, в грунті і навіть під морським дном. Код не тільки населяє життя; це робить світ придатним для життя, подорожуючи глобальними транспортними системами.

Ми поширюємо наш особистий генний код скрізь, де б ми не були, нагадуючи персонажа “свинарника” зі старих мультфільмів “арахіс”, який ходив із хмарою пилу навколо себе – за винятком того, що наш пил є найбільш щільно упакованою інформацією у відомому Всесвіті.

Імовірно, весь наш геном може бути відновлений з невидимих частинок, які летять з нашої шкіри і дихання, як якщо б ми ділилися копіями своєї біографії, куди б ми не пішли – біографії, настільки насиченою інформацією, що якщо її надрукувати в 130 томах, то буде потрібно 95 років для її прочитання.

Кембрійський гігант

Пам’ятаєте, як мисливці за копалинами виявили в Канаді мармуровий каньйон, викопний пласт, який за протяжністю і видовим багатством перевершив сланці Берджесса? Вчені виявили там ще одну дивовижну скам’янілість: гігантського хижака, не схожого ні на що, бачене раніше. Названий Королівським музеєм Онтаріо Titanokorys gainesi, він має довжину півметра, майже таку ж, як знаменитий Anomalocaris.

“Розміри цієї тварини просто вражають, це одна з найбільших тварин кембрійського періоду, коли-небудь знайдених”, – говорить Жан-Бернард Карон, куратор палеонтології безхребетних Річарда м.Іві з ROM.

Як і Anomalocaris, він має зубчастий круглий рот, характерний для радіодонтів (круглі зуби). І як у всіх кембрійських тварин, немає ніяких свідчень перехідних форм. Титанокоріс мав великий панцир над своїми м’якими частинами, включаючи величезну голову і набір складних органів.

Як і у всіх радіодонтів, у Titanokorys були багатогранні очі, рот у формі ананасової часточки з зубами, пара колючих кігтів під головою для захоплення здобичі і тіло з рядом стулок для плавання.

Дзвінок кабелю ДНК

Білки спілкуються на великі відстані через ДНК. Це може дати нові теорії про те, як білки активують гени, всупереч Старій “центральній догмі”, яка навчала одностороннього зв’язку від ДНК до білка.

Білки можуть спілкуватися через ДНК, ведучи діалог на відстані, який служить своєрідним генетичним “перемикачем”, вважають дослідники Інституту науки Вейцмана.

Вони виявили, що зв’язування білків з однією ділянкою молекули ДНК може фізично впливати на іншу ділянку, розташовану у віддаленому місці, і цей “ефект рівних” активує певні гени. Цей ефект раніше спостерігався в штучних системах, але дослідження Вейцмана вперше показало, що він має місце в ДНК живих організмів.

Дослідження також пов’язане з цікавим відкриттям горизонтального переносу генів, що відбувається в бібліотеках ДНК у ґрунті (див. “немоменделівське успадкування підриває неодарвінізм”). Команда з наукового інституту Вейцмана вивчала, як деякі бактерії можуть “збагачувати свої геноми, запозичуючи сегменти бактеріальних генів, розкиданих у навколишньому ґрунті”, коли вони підключалися до міжміської “розмови” про ДНК.

Коли дві копії фактора транскрипції, що називається ComK, зв’язуються з ДНК, вони передають сигнал через “дріт”, що полегшує Зв’язування ComK на іншому віддаленому місці зв’язування. Активація всіх чотирьох копій перевищує пороговий рівень,”включаючи здатність бактерії до знищення генів”.

“Ми були здивовані, виявивши, що ДНК, крім того, що містить генетичний код, діє як комунікаційний кабель, передаючи інформацію на відносно велику відстань від одного сайту зв’язування білка до іншого”, – говорить Розенблюм.

Який фізичний механізм такої передачі інформації? Вони припускають, що це може бути пов’язано з натягом подвійної спіралі. Можливо, однак, що це всього лише сигнал-носій, по якому передається інформація більш високого рівня.

Вони виявили, що ділянки повинні знаходитися на певній відстані один від одного і мати однакову орієнтацію, але при цьому проміжна послідовність букв ДНК практично не впливає. Можливо, ця знахідка відкриє більше функцій у так званій “небажаній” ДНК.

“Зв’язок на великих відстанях всередині молекули ДНК-це новий тип регуляторного механізму, який відкриває раніше недоступні методи конструювання генетичних ланцюгів майбутнього”, – говорить Хофманн.

У своїй статті в журналі Nature Communications Розенблюм та ін.обійшлися без обов’язкових дарвінівських формальностей. “Питання про те, чи еволюціонували природні промотори для ефективної передачі алостеричних сигналів через багато нанометрів, залишається незрозумілим”, – кажуть вони. Можливо, це неясно, тому що дарвінізм ставить на кін статику.

Загальний код, ще один кембрійський гігант та спілкування в ДНК – все це вписується в очікування розумного дизайну та кидає виклик традиційному дарвінізму.