Як з’ясували ірландські дослідники, ризик деменції можна визначити за біомаркером – рівнем певного білка в крові. І зробити це можна ще до появи проблем із пам’яттю та змін у поведінці.

Image by Gerd Altmann from Pixabay

Дослідники Національного університету Ірландії в Голуеї та університету Бостона визначили біомаркер крові, за яким можна ідентифікувати людей з високим ризиком розвитку деменції. Причому навіть кілька років до появи перших симптомів. У них підвищується у крові рівень білка P-tau181, пов’язаного з розвитком хвороби Альцгеймера. На думку вчених, цей метод потенційно можна використовувати для скринінгу серед людей середнього та старшого віку, щоб виявляти ризик розвитку недоумства.

Автори роботи виміряли рівні цього білка та ще двох біомаркерів у крові 52 дорослих, у яких на той момент не було жодних когнітивних порушень. Через 7 років вони пройшли спеціалізоване ПЕТ-сканування мозку. Порівняння результатів показало, що підвищений рівень P-tau181 у крові був пов’язаний з більшим накопиченням бета-амілоїду (вважається основною причиною хвороби Альцгеймера) у мозку. За двома іншими біомаркерами такого сильного зв’язку з бета-амілоїдом при скануванні мозку вчені не помітили. Про це пише Science Daily з посиланням на результати, опубліковані The Journal of Alzheimer’s Disease.

За словами дослідників, вимірювання рівня білка P-tau181 в крові може бути використане не тільки для скринінгу населення, але й для клінічних випробувань нових методів лікування деменції на ранніх стадіях, коли великі шанси запобігти прогресу хвороби.

Інші ознаки Дослідники університету Бостона нещодавно з’ясували, що лобово-скроневу деменцію може видавати раптовий сильна потяг до солодкого, а точніше, до шоколаду, тортів і тістечок. За словами вчених, такий потяг до швидких вуглеводів виявлявся у пацієнтів за кілька років до встановлення діагнозу. Результати своєї роботи вони опублікували у науковому журналі JAMA Neurology.

Американські вчені вивчили зв’язок між дефіцитом вітамінів і недоумством і дійшли висновку, що у розвитку деменції може бути також винний дефіцит вітаміну В9 або фолієвої кислоти. Про це повідомили в науковому журналі Evidence Based Mental Health. За словами авторів, концентрація фолієвої кислоти в організмі теж може бути якимось біомаркером, який можна використовувати для вимірювання ризику деменції в літньому віці.

Увага! Інформація, представлена в статті, має ознайомчий характер. Матеріали статті не закликають до самостійного лікування. Тільки кваліфікований лікар може поставити діагноз і дати рекомендації з лікування, виходячи з індивідуальних особливостей конкретного пацієнта.

Джерело