Археологи продовжують знаходити дивні знахідки і розкривати все більше загадок минулих часів. На жаль, ми не завжди швидко дізнаємося про тих відкриттях, які вони роблять у своїх експедиціях. Ось 5 археологічних знахідок, які перевернули історію з ніг на голову.

Сліди тютюну і кокаїну на тілах єгипетських мумій.

«Сухі, дуже цінні листя», — так описав у своєму щоденнику Христофор Колумб подаровані йому аборигенами листя кокаїнового куща. Сталося це в 1492 році і до цієї дати ніхто в цивілізованому світі не знав, що таке кока. До недавнього часу вважалося, що саме Колумб подарував світу це страшне винахід.

Яке ж було здивування німецьких вчених, коли вони, в 1992 році в результаті досліджень знайшли на поверхні єгипетської мумії залишки гашишу, тютюну і кокаїну. Це відкриття справило розкол в послідовності історичної хронології, адже і тютюн, і гашиш родом виключно з американських земель.

Німецьким ученим довелося здійснити ряд додаткових експертиз і досліджень всіх мумій на наявність в їхньому волоссі, тканинах або кістках наркотиків. Третина експериментів показала позитивний результат, а нутрощі великого фараона Рамзеса II містили фрагменти тютюнових листків і труп тютюнового жука. Знайти науково обґрунтоване пояснення такому феномену вчені до цих пір так і не змогли.

Заповіді Тори на камені в Нью-Мексико.

У 1933 році в Нью-Мексико був знайдений камінь вагою майже 90 тонн з висіченими на ньому десятьма заповідями давньоєврейською мовою. Сучасні дослідження дозволили визначити вік написів – вони були написані від 500 до 2000 років тому. Як і яким чином у стародавній Мексиці виявився носій давньоєврейської мови – донині залишається загадкою. Той факт, що камінь міг бути виготовлений десь в іншому місці і вже потім привезений на американські землі, також не витримує критики – мінерал виключно місцевої породи.

Антична статуя в Мексиці.

У 1993 році вчений-археолог, який проводив розкопки неподалік від Мехіко, зробив відкриття, що сколихнула весь науковий світ. Серед інших артефактів він знайшов, ні багато ні мало, голову римської античної статуї. Примітно, що з 1500 року земля, на якій здійснювалися розкопки, була герметизована декількома шарами цементу і недоторканна майже півтисячоліття. А до цього часу, тобто до 1519 року, на мексиканську землю не ступала нога жодної білої людини.

Втім, є ще дещо-які відкриття, подливающие масла у вогонь археологічних спорів. У 1982 році поблизу порту Ріо-де-Жанейро на дні моря були знайдені римські вази, висхідні по часу до третього століття. Подальші пошуки привели вчених до двох напівзруйнованим кораблям, який затонув неподалік, найімовірніше, римським.

Норвезька монета в поселенні древнеамериканских аборигенів.

Досліджуючи стародавні поселення місцевих племен в американському штаті Мен у 1957 році, вчені-археологи виявили дивовижну монету. Спочатку її помилково прийняли за англійський пенні зразка XII століття і на 21 рік забули про цю знахідку, доки монета не потрапила в руки фахівця-нумизмату. Експерт розпізнав у монеті норвезький пенні зразка карбування часів короля Олафа, період правління якого охоплює 1065-1080 рр.

Яким чином єдина норвезька монета періоду королівського правління Олафа опинилася серед предметів культури і побуту американських аборигенів – питання відкрите.

Древнеяпонский мову в мексиканській племені.

Студентка антропологічного факультету Ненсі Девіс першою помітила надзвичайна схожість мови племені зуни, що живе в Нью-Мексико, і японського. Подібність обох мов простежується як на фонетичному рівні – в подібному звучанні багатьох слів, так і синтаксичному – наприклад, у положенні дієслова в кінці речення. Подальші дослідження привели до відкриття наступних родинних факторів: і у зуни, і у японців найпоширеніша група крові – третя, загальна схильність до рідкісних захворювань, загальні сюжети в переказах про первісних часах. Більше того, мова зуни не має ніякої схожості з іншими мовами в Нью-Мексико. Дані відкриття наштовхнули Девіс гіпотезу про ймовірність досягнення буддійськими місіонерами берегів Каліфорнії в 12 столітті.